Ukrayna - Lviv

İlk Yurt dışı Seyahatim Ukrayna’da Neler Yaptım Bilinmesi Gerekenler

Doğu Karadeniz’i gezmiş ve artık yurtdışına çıkma zamanı gelmişti. Çevremde birkaç arkadaşım Ukrayna’ya gitmiş ve hep tavsiye etmişlerdi. Bende araştırmaya başladım nereye gidebilirim hangi şehir bana hitap ediyor diye. Araştırma sonucunda Lviv şehrine daha sıcak baktım ve gitme kararı aldım. O sırada 2 arkadaşım daha gelmek istedi onlarla beraber plan yaptık. 3 kişiydik her şey hazır biletler alınmış son 1 hafta kala 1 arkadaşım iş yerinden izin alamadığı için gelemeyeceğini söyledi. Sonuç olarak plan benimdi ve onlar gelmek istiyordu bende planı bozmadım ve uçuş gününün gelmesini bekledim.

Lviv – Opera

Uçuş günü gelmiş gelecek olan arkadaşımla beraber havalimanına gittik. Havalimanında gerekli işlemlerden geçip uçağa bindik. İndiğimiz de çok ilginç olaylarla karşılandık. Havalimanında sadece bizim uçağın olması da şehrin ekonomik durumunu belli etmişti. İndiğimizde son kontrollerden geçerken uçaktaki Türk vatandaşların hepsini bir yere toplayıp sorgulama yapacaklarını söylediklerinde çok şaşırmıştık. Sürekli seyahat edenler veya iş için sürekli Ukrayna’ya gelmek durumunda olan kişiler bile sorgulanmıştı. Sıra bize geldiğinde gayet sakin bir şekilde geçtik odaya ne dedilerse söyledik. Sorguladıkları konular ise dönüş bileti konaklama belgeniz yanınızda ne kadar var gibi sorulara maruz kaldık. Tabi daha önceden arkadaşlarım gittiği için konaklama ve uçuş bilgilerinin çıktısını almamızı tavsiye etmişlerdi ve işe yaramıştı.

Kontrollerden sıkıntısız geçip hava limanından çıktık. Çıktığımızda bir Türk abi ile karşılaştık sohbet ettiğimizde bize taksi kullanmayın uberler daha ucuz diye tavsiye verdi. Bizde bir taksiye merkeze ne kadar götüreceğini sorduğumuzda 200 grivna dedi ama uber 80 grivnaydı. Bizde uber ile merkeze gidip otelimize yerleştik.

Lviv – Opera Binası

İlk gün akşam saatlerinde geldiğimiz için otelde dinlendik. Nereleri gezebiliriz diye daha önceden plan yapmıştık ve sırasıyla hepsini güzel bir şekilde gezdik.

Lviv – Kahve Madeni

Rynok Meydanı
Shevchenka Avenue (Bulvarı)
Lviv Tren İstasyonu Museum of Folk Architecture
High Castle
Opera Binası Mazo(Masoch) Cafe
Lviv Coffee Mining Manufacture
Lviv Belediye Binası ( Lviv Town Hall )
Virmenska Sokağı ( Virmenska Street )
Eczacılık Müzesi ( Pharmacy Museum )
Forum Lviv

Lviv – High Castle

Ukrayna seyahatimde bir şey öğrenmiştim. Tecrübe tecrübedir ve yalnız da bu yola çıkabilirmişim dedim. Şehirdeki insanlar gerçekten sıcakkanlılar ama Rusça konuşulmasından pek hoşlanmıyorlar nedeni malum. Birçok Türk vatandaşlarıyla karşılaştık bazıları çok iyi niyetli insanlardı ama bazıları, diğer ülkelerin Türkler hakkında neden kötü düşünceye sahip olduğunu o kişileri orada görünce anlıyorsunuz. Konuyu da bağlayacak olursam Lviv şehri gezilip görülecek yerlerden biri ve Ukrayna’daki diğer şehirlere göre ucuz.