Şanlıurfa - Harran Üniversiesi

Şanlıurfa’da Nereleri Gezdim ve Önemli Tavsiyeler

Hayatımda en sevdiğim planlar aniden karar ile yapılan aktivitelerdir. Bu seyahatimde aynen öyle oldu. Çocukluk arkadaşım Murat Berber ile bir gün kafe de otururken hayatın akışından bahsederken o kadar sıkıcı geldi ki birden ; hadi 2 gün sonra Kahvaltıya bir yerlere gidelim dedim. O da tamam dedi. Ben Gaziantep dedim o da Şanlıurfa dedi kırmadım tamam gidelim dedikten sonra hemen oturduğumuz masada uçak biletlerini aldık.

İstanbul – SAW

Hiç unutmuyorum aldığımız biletin kalkış saati sabah 5-6 gibiydi. Çünkü kahvaltıya gidecektik. Tabi yine gitmeden bir psikopat misali hiç bilmediğim bir yeri araştırıp gideceğimiz yerleri listeledim.

Balıklı Göl
Atatürk Barajı
Olmazsa Olmaz Sıra Gecesi

Şanlıurfa – Balıklı Göl

Sabahın ilk ışıklarında Urfa’ya varmıştık. Urfa’da kahvaltıda ciğer yemeden olmaz.  Kahvaltımızı yaptıktan sonra şehri gezmeye başladık. Çok önemli bir tavsiye vereceğim kesinlikle turist olduğunuzu belli etmeyin. Bunun sebebi ise Tarihi eski Harran Üniversitesini ararken birkaç kişiye adres sorduğumda herkes bir rehberlik edip para koparmanın derdindeydi. Bizi de buna benzer biri tarif etti hatta beni araçla takip edin bizde o yöne gidiyoruz dedikten sonra peşine takıldık. Harran’a gittiğimizde birden bize oraları anlatmaya başladı. Bizde he deyip muratla göz göze geldikten sonra anlamıştık tezgahı. Bizde biraz gezip sonra sessiz bir şekilde oradan ayrılmıştık J

Şanlıurfa – Harran Üniversiesi

Bunu her zaman söylerim ve her yazımda da yazmayı planlıyorum. Gittiğiniz yer neresi olursa olsun mutlaka o şehirde yaşayan yerlilerle konuşun sohbet edin dertlerini dinleyin inanın çok farklı bir tecrübe ediniyorsunuz. Bunu kötü anlamda söylemiyorum tabiki de.  Bizim aracın lastiği patlamıştı ve bir tane usta bulduk bir şekilde. Onunla öyle bir muhabbet ettik ki. Bizim insanlarımız insanların mesleğine göre yargılar ya işte gidin bir de o lastik tamiri yapan adamı yargılayın seyahat ettiğin zamanda karşılaştığım en bilgili insanlar arasındaydı.